Obiektem zainteresowania jest możliwość usprawnienia przewozów pasażerskich między Piasecznem i centrum Warszawy za pomocą transportu szynowego. Piaseczno jest największą gminą miejsko-wiejską; położoną w województwie mazowieckim, w powiecie piaseczyńskim. Stanowi bezpośrednie sąsiedztwo południowej części Warszawy. Gminę tworzy miasto Piaseczno oraz 32 sołectwa. Gmina/miasto Piaseczno rozwija się prężnie, każdego roku intensywnie osiedlają się nowi mieszkańcy (przeszło 1 tyś/rok). Powstają kolejne osiedla, budynki użytku publicznego oraz modernizuje się i dopasowuje infrastrukturę komunalną. Piaseczno zajęło czwarte miejsce w rankingu “Samorządowi liderzy funduszy strukturalnych” w kategorii gmin miejsko-wiejskich z całej Polski. Wynik ten jest wskaźnikiem pokazującym nie tylko aktywność w pozyskiwaniu środków europejskich, ale i poziom rozwoju oraz potencjał gospodarczy Piaseczna. Gmina przyciąga nie tylko nowych mieszkańców, ale także inwestorów. Obecnie największym inwestorem jest firma Thomson posiadająca w Piasecznie fabrykę. Szybki rozwój gminy powoduje różnice w podaży miejsc pracy prowadzącej do zwiększenia zapotrzebowania na transport, który realizowany jest przez: - Zarząd Transportu Miejskiego, linie autobusowe nr.: 709, 727, 710, 724, 707, 728; - Express Piaseczno, linie: Express Piaseczno, Mały Express; - Rojbus, linie nr: I i II; - PKS; - PKP. Stosowane rozwiązania opierają się głównie na wykorzystaniu transportu drogowego, przebiegająca linia kolejowa przez gminę nie jest powszechnie wykorzystywana. Warszawa jest miastem stołecznym, stanowi ważny ośrodek naukowy, kulturalny, polityczny oraz gospodarczy. Pod koniec II wojny światowej około 85% miasta leżało w gruzach. Pomimo zniszczeń powstałych w wyniku II wojny światowej, powstania warszawskiego i powojennych rozbiórek już odbudowanych kamienic, jedynie kilka ciągów komunikacyjnych zostało poszerzonych i dostosowanych do dużego natężenia ruchu samochodowego. Dlatego jednym z głównych zadań miasta jest rozwój sieci transportu miejskiego, która może stać się alternatywą dla indywidualnego transportu samochodowego. Warszawa nie posiada obwodnicy, a większość ruchu na osi wschód-zachód odbywa się przez środek miasta.
|