W projekcie zostały wzięte pod uwagę następujące kryteria wyboru rozwiązania: - k. merytoryczne, - k. funkcjonalności, - k. techniczne (wykonalność rozwiązania), - k. zysku i kosztu (max. zysk, min. koszt), - k. potoku podróżnych, - k. prognozy, - k. akceptacji i zadowolenia społeczeństwa. Komunikacja szynowej powinny być stawiane następujące wymagania: - podłoga na całej długości pojazdu zrównana z wysokością przystanku/peronu, - bezkolizyjne przejazdy (kolej/metro/szybki tramwaj/pojazd dwusystemowy), - maksymalna liczba bezkolizyjnych przejazdów dla tramwajów (w granicach możliwości), - wydzielone torowisko, - pierwszeństwo przejazdu w mieście (otwarta droga dla tramwaju), - stosowanie szeroko uchylnych drzwi (wzór metro – wagony Metra Warszawskiego), - niski poziom hałasu i minimalizowanie energochłonności taboru, - minimalizacja zakresu obsługi, - system informowania pasażerów działający w trybie rzeczywistym, - zwiększenie komfortu (klimatyzowane wagony), - zwiększenie prędkości handlowej, - bezpieczeństwo (monitoring), - zalecany minimalny promień łuku 300 m. |