Dzięki realizacji zaproponowanego projektu w regionie zostaną osiągnięte następujące długoterminowe korzyści: - rozbudowa infrastruktury, - redukcja liczby wypadków, - oszczędności czasu podróży, - zmniejszenia kosztów eksploatacji pojazdów, - zmniejszenia negatywnego wpływu na środowisko, - promowanie środków transportu zbiorowego. Korzyści możemy podzielić również z punktu widzenia: a) pasażera: - niezawodność (szybkie reagowanie w momencie awarii), - punktualność (poprzez dopasowanie programu sygnalizacji świetlnej), - krótszy czas podróży (sprawna wymiana pasażerów dzięki szeroko uchylnym drzwiom i podłodze zrównanej z peronem), - bezpieczeństwo (monitoring, system szybkiego zawiadamiania służb porządkowych oraz szybka lokalizacja miejsca zgłoszenia zagrożenia); b) jednostek organizacyjnych komunikacji miejskiej oraz miasta Warszawy i Piaseczna: - dopasowanie oferty do rzeczywistego zapotrzebowania, - rozkład jazdy wg. rzeczywiście osiągalnych czasów przejazdu, - ułatwione skomunikowanie różnych środków komunikacji publicznej, - mniejszy udział transportu indywidualnego, - zurbanizowanie połączonych obszarów, - wzrost atrakcyjności terenów przebiegu linii (wzrost wartości) wraz ze wzrostem aktywności gospodarczej; c) przewoźnika: - racjonalne i efektywne wykorzystanie taboru, - wyższe bezpieczeństwo kierowców i taboru, - dokładniejsze raportowanie. |